کلیه اخبار و اطلاعیههای مربوط به برگزاری کلاسهای اموزش مجازی ترم تابستان در این صفحه اطلاعرسانی خواهند شد، بنابراین به دلیل بروزرسانی اطلاعات این صفحه در بازههای زمانی مختلف تغییر میکند. لطفا در بازههای زمانی مختلف و ترجیحا بطور روزانه این صفحه رامشاهده کنید.
اساتید محترم و دانشجویان عزیز کلاسهای ترم تابستان در سیستم آموزش مجازی واحد الکترونیکی از تاریخ 99/5/9 (پنجشنبه 9 مردادماه) شروع و برگزار خواهند شد.
همان نرم افزارهای ترم قبل برای این ترم هم استفاده خواهند شد بنابراین چنانچه ترم قبل نرم افزارها را نصب کرده اید کافیست جهت شرکت کلاسهای مجازی ترم تابستان ابتدا به آدرس (http://vadana30.iauec.ac.ir) وارد شوید.
اساتید و دانشجویان محترم در صورتی که در روند کار و ورود به کلاس به مشکل برخوردید و با استفاده از راهنماها و فایلها و توضیحات پایین همین صفحه نتوانستید مشکل خود را حل کنید، با شماره های پشتیبانی تماس بگیرید:
راهنمای کنترل کارکرد میکروفون
همانطور که ذکر شد چنانچه قبلا از سیستم آموزش مجازی استفاده کرده اید و وارد کلاس شده اید نیاز به نصب هیچ نرم افزار اضافه ای نیست.
اساتید محترم بعد از اتمام کلاس حتما گزینه end meeting را بزنید تا مراحل آماده سازی و ذخیره فایل ضبط شده برای دانشجویان کامل گردد.
الزامات سخت افزاری و نرم افزاری جهت استفاده از کلاسهای مجازی:
اساتید:
۱. سیستم یا لپ تاپ جهت اجرای نرم افزارها و ورود به کلاس (اساتید محترم به هیچ وجه به هیچ وجه از موبایل برای ورود به کلاس استفاده نکنند)
۲. اینترنت پایدار با سرعت ۲ مگا بیت
۳. هدست جهت شنیدن و صحبت کردن در کلاس
دانشجویان:
۱. سیستم یا لپ تاپ یا موبایل جهت اجرای نرم افزارها و ورود به کلاس (حتی الامکان از موبایل استفاده نکنید چون جهت موبایل از طرف تیم پشتیبانی کار خاصی در جهت رفع مشکلات احتمالی قابل انجام و پیگیری نیست)
۲. اینترنت پایدار با سرعت ۲ مگا بیت
۳. هدست جهت شنیدن و صحبت کردن در کلاس
اساتید و دانشجویان محترم مرورگر پیشنهادی جهت استفاده مطلوب از امکانات سایت آموزش مجازی استفاده از کامپیوتر و مرورگر فایرفاکس یا کروم می باشد.
نرم افزارهای مورد نیاز کلاس های آنلاین (مجازی)
1. سوال: چگونه می توانفایلهای ppt و word را pdf نمود ؟
- پاسخ: به ۲ روش امکان پذیر است. ۱) پس از بازکردن فایل مورد نظر با فرمت (ppt و word )، از منوی File، بر روی گزینه Save as کلیک نموده و با زدن Browse و انتخاب محل ذخیره فایل، در قسمت Save as Type فرمت PDF را انتخاب نماید.
- پس از بازکردن فایل مورد نظر با فرمت (ppt و word )، از منوی File، بر روی گزینه Export کلیک نموده و با زدن XPS / Create PDF و انتخاب محل ذخیره فایل، در قسمت Save as Type فرمت PDF را انتخاب نماید.
2. سوال: نرم افزارهای موردنیاز برای اتصال دانشجو به کلاس از طریق موبایل یا تبلت کدام است؟
- پاسخ: کاربران با سیستم عامل اندروید، برنامه های CM Browser و Adobe connect را از بخش راهنما و نرم افزارها دانلود و نصب نمایند. کاربران با سیستم عامل IOS، نیز باید برنامه های Firefox وAdobe connect را از بخش راهنما و نرم افزارها دانلود و نصب نمایند. چنانچه در گوشی های اندروید با برنامه chrome و CM Browser نتوانستید وارد کلاس شوید برنامه Firefox را نصب کنید.
*در صورتیکه دانشجو از روشهای بالا موفق به اتصال از طریق موبایل یا تبلت نشد، پیشنهاد میگردد حتما از طریق رایانه و لپ تاپ وصل شود.
*اساتید محترم اکیدا جهت ورود به کلاس، از موبایل استفاده ننمایند.
3.سوال: بعد از نصب تمامی نرم افزارها، پس از کلیک گزینه پیوستن به کلاس، چرا امکان ورود به کلاس وجود ندارد؟
پاسخ: برای رفع این مشکل، باید در صورت داشتن آنتی ویروس، غیرفعال شود.
4.سوال: مشکل قطع و وصل شدن صدای استاد بعد از ورود به کلاس را چگونه میتوان رفع کرد؟
- پاسخ: سرعت اینترنت استاد یا دانشجو ضعیف است و باید از کلاس خارج شده و مجددا وارد شود.
5.سوال: دانشجو در محیط کلاس، در پنجره چت، امکان تایپ کردن ندارد.
- پاسخ: برای رفع این مشکل، باید آخرین نسخه نرم افزارهای فوق الذکر، دانلود و نصب شده باشد و یا از کلاس خارج شده و مجددا وارد شود.
6.سوال: مشکل مشاهده پیغام "Network Error" چگونه رفع خواهد شد؟
- پاسخ: از عدم بسته بودن پورتهای ۸۰، ۴۴۳ و ۱۹۳۵ توسط آنتی ویروس یا از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی (مخابرات و مبین نت) اطمینان حاصل شود.
7.سوال: مشکل مشاهده پیغام "Server Not Found " چگونه رفع خواهد شد؟
- پاسخ: برای رفع این مشکل، باید مودم و رایانه مجددا راه اندازی شود.
چند نکته مهم:
۱- اساتید و دانشجویان عزیز لطفا در زمان استفاده از چت برای تایپ کلید ی از Shift+X استفاده کنید تا متن تایپ شده شما بطور مرتب نمایش داده شود.
۲- اساتید محترم بعد از پایان کلاس و برگشت به لیست کلاسهای آنلاین خود حتما گزینه بستن کلاس و ثبت حضور که به رنگ قرمز است را بزنید تا حضور شما ثبت گردد.
چنانچه با استفده از فیلمها، فایلهای راهنما و راهنماییهای فوق همچنان مشکل شما حل نشد پس از مشاهده راهنمای نرم افزار انی دسک با پشتیبان دانشکده خود تماس بگیرید.
راهنمای نرم افزار انی دسک
موفق باشید
فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد